woensdag 29 augustus 2012

Mijn computer is traag!

Mijn computer is traag! Wat kan ik doen?

Een trage computer is tergend irritant wanneer je druk bezig bent en geen tijd hebt voor fratsen van je elektronisch werkpaard. Meestal komt het doordat er te veel toepassingen open staan en programma's op het zelfde moment aan het draaien en laden zijn. Maar, de computer prestaties zouden eigenlijk daar niet onder moeten leiden. Normaal had mijn computer nooit problemen met het hanteren van vele programma's en toepassingen. Wat is er aan de hand?

Ik heb helaas wat onderzoek moeten doen via Google ) : 

Ik heb op basis van een aantal artikels uitgevist wat het probleem is. De artikels die ik had doorgenomen zijn de volgende: Windows 7 sneller maken, aangezien ik Windows 7 heb; en ook internet snelheid testen aangezien ik constant aan het internet zit....en ik de schuld van mijn trage computer aanvankelijk aan het internet gaf. Op basis daarvan heb ik het artikel geschreven: hoe snel is mijn internet! 

Mijn computer is traag geworden door een combinatie van een aantal factoren: drivers die niet meer voldeden en de communicatie tussen mijn software en hardware verstopten, een gefragmenteerde harde schijf en een gefragmenteerde registry. Daarnaast waren mijn internet browsers volledig verstopt en had ik problemen met de Desktop Windows Manager in de vorm van een CPU vretende DWM.exe. Niet zo vreemd dat mijn computer is traag geworden door dit samenspel van vetragende krachten!

Maar, goed wat heb ik uiteindelijk gedaan aan mijn trage computer? 

Ik heb een aantal recensies gelezen over Windows optimalisatie software van verschillende makelij. Deze software kan gemakkelijk een trage computer repareren, optimaliseren en repareren. Ik twijfelde tussen Regcure Pro en PC Health Advisor. Ik heb uiteindelijk de PC Health Advisor gekocht aangezien deze in het Nederlands is en ook een driver scanner bevat. Deze software heeft inderdaad me goed geholpen. Mijn computer is niet meer traag. 

Gerelateerde artikels:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten